ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

(Сторінка знаходиться в розробці)

Дистанційне  навчання

        В даний час у школі відбуваються фундаментальні зміни, викликані новим розумінням цілей навчання, розробкою та застосуванням нових технологій навчання. Усвідомлення ролі і значення інформаційних процесів у розвитку суспільства призвело до зміни соціального замовлення в галузі освіти і вимагає створення сучасної освітньої системи, що враховує індивідуальні потреби особистості та її особливості.
        Саме дистанційне навчання фізики в школі, є додатковою складовою освітнього процесу, а також дозволяє здійснити більш повноцінну підготовку випускників до здачі ЗНО відповідно до вимог державного освітнього стандарту.
        Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю вчителя та учнів на рiзних етапах навчання i самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережi.
        Необхідність у такому методі навчання обумовлена ​​різними факторами, серед яких можна назвати:

  •  потреба в інтерактивній взаємодії учнів і викладачів;
  •  робота з дітьми - інвалідами або часто хворіють;
  •  виконання проектів і дослідницьких робіт;
  •  робота з обдарованими дітьми (індивідуальні додаткові завдання підвищеного рівня);
  • захоплюючі завдання з метою повторення (кросворди, ребуси та ін.)
  Технології дистанційного навчання дозволяють вирішувати ряд істотних педагогічних завдань:
  • створення освітнього простору;
  •  формування в учнів пізнавальної самостійності та активності;
  • розвитку критичного мислення, толерантності, готовності конструктивно обговорювати різні точки зору.
        Дистанційне навчання фізиці передбачає взаємодію вчителя та учнів між собою на відстані, здійснюване засобами інформаційних та комунікаційних технологій, що дозволяє реалізувати навчальні цілі,застосовувати педагогічні методи, використовувати різні дистанційні форми організації навчального процесу. Це незалежний від просторового і тимчасового розташування учасників освіти навчальний процес, в якому реалізується привласнення учнями знань і умінь за допомогою електронних засобів навчання на основі телекомунікаційних та інформаційних технологій.
       Зручність дистанційної форми навчання - це навчання в психологічно комфортній, звичнії для учня обстановці за домашнім комп'ютером, індивідуальні терміни і темп навчання, висока частка самостійності поряд з можливістю в будь-який час отримати допомогу від викладача.
       Застосування компютерних технологій не змінює строки навчання, при цьому мультимедіаресурси допомагають учням вникнути більш детально в ті фізичні процеси і явища , вивчити важливі теоретичні питання, які не могли б бути вивченими без їх використання.
       Більшість шкіл зараз оснащені комп'ютерною технікою, проте оснащення засобами телекомунікацій, зокрема каналами зв'язку недостатньо. Інтернет в школі є далеко не в кожному кабінеті, тому використовувати свої дистанційні курси в якості ілюстрацій на уроці практично неможливо. Найбільш ефективна форма роботи - це самостійна робота учнів вдома при підготовці до уроків. Не всі учні активно використовують мої дистанційні курси для самоосвіти, а лише мотивовані до навчання. Решта використовують ці курси, коли необхідно виправити оцінку за контрольну роботу або за чверть.
      Уроки створені для самостійної роботи, проте всі забезпечені вправами, тестами, які вимагають написання відповідей. Відповіді прикріплюються у зазначених місцях курсів у вигляді документа Word або PowerPoint. Крім того передбачено відеоспілкування за допомогою програми Skype, якщо на комп'ютері учня встановлена ​​веб - камера.
      Дистанційне навчання в школі - ідеальна допомога в засвоєнні загальноосвітніх матеріалів.



Розробки дистанційних уроків для 10 класу 



Тема: Механічний рух і його види. Основна задача механіки. Системи відліку.
Механіка — наука про рух матеріальних тіл у мегасвіті й макросвіті та про взаємодії, які відбуваються при цьому між тілами.

Механічний рух— зміна з часом положення тіла або частин тіла у просторі відносно інших тіл .  
                       





      
 Основна задача механіки — пізнати закони руху матеріальних тіл, взаємодій між ними й передбачити їхню поведінку на основі законів механіки; визначити механічний стан ( координату та швидкість руху) тіла у будь-який момент часу.
       Будь-який механічний рух є відносним.  Рух може  відбуватися як у просторі, так і в часі.
Розв'язуючи будь-яку задачу про механічний рух, обов'язково слід обрати систему відліку (СВ).
        Система відліку складається з  тіла відліку, пов'язаної з ним системи координат і приладу для відліку часу.
                                                                                                  
Системи відліку
Тіло відліку—це тіло , яке в умовах даної задачі вважається нерухомим і відносно якого вивчають рух усіх інших тіл , що розглядаються в ці й задачі .

Запитання для самоперевірки:
  1. Що вивчає механіка?
  2. Який рух називають механічним?
  3. Назвіть види механічного руху.
  4. У чому полягає основна задача механіки?
  5. Що таке система відліку?
  6. Що означає обрати СВ?
  7. Як визначити положення матеріальної точки на площині? У просторі?







Тема: Фізичне тіло та матеріальна точка.  Траєкторія руху. Шлях і переміщення.

Будь-яке фізичне тіло складається з великої кількості частинок. Та розв’язуючи основну задачу механіки,  немає сенсу розглядати рух кожної точки окремо.
Рис. 1 Приклад поступального руху
твердого тіла
Оскільки при поступальному русі всі точки тіла описують однакові траєкторії, здійснюють однакові переміщення, рухаються з однаковими швидкостями, то ми можемо його розглядати як точку. У фізиці її називають матеріальною точкою.
 Матеріальна точкаце фізична модель, що застосовується для спрощення опису руху тіла, розмірами якого в умовах задачі можна знехтувати

Траєкторія руху матеріальної точки.

Траєкторією руху тіла називають уявну лінію в просторі,  яку описує матеріальна точка під час свого руху. .
Дуже часто траєкторія — невидима лінія. Траєкторія точки, що рухається, може бути прямою або кривою лінією. Відповідно до форми траєкторії рух буває прямолінійним і криволінійним.
                                      

Рис. 2 . Інколи траєкторія руху тіла
може бути видимою
 Рис 3. Рух матеріальної точки

Види траєкторій: щоб дивитися перейти: https://www.youtube.com/watch?v=dI1-e3qllQM
      
      Шлях   — це довжина траєкторії.
      Шлях є скалярною величиною і позначається літерою l.  
      Одиниця вимірювання:  [ l ] = м
У випадку прямолінійної траєкторії шлях можна визначити прямим вимірюванням лінійкою або рулеткою. Складніше, коли тіло рухається криволінійною траєкторією. Проте, дуже часто не­обхідно знати лише кінцеве положення тіла. Для його визначення використовують фізичну величину — переміщення.

Переміщенням точки називають напрямлений відрізок прямої, що з’єднує початкове ,    й кінцеве положення матеріальної точки

Рис. 4. Переміщення









- переміщення є векторною величиною.
Одиниця модуля переміщення  в СІ [s] = м.

Рис.5.












Переміщення дорівнює зміні радіус- вектора (рис.5):         
- радіус-вектор  точки – це вектор, що сполучає початок відліку з цією точкою.
Отже,  
де r0x = x0,  r0y = y0 ,  rx = x , ry = yпочаткові та кінцеві координати точок х,y відповідно ;
sx , sy проекції вектора переміщення відповідно на осі Ох та Оy.

Тоді рівняння координат:
                                                               
Отже,  розв’язати основну задачу механіки – означає знайти координати тіла в будь-який момент часу.
Для розв’язання практичних задач необхідно вміти знаходити проекцію вектора на вісь: sx , sy (рис. 6).
    
v

                                                      
                                               


class=WordSection2>



ТЕСТ №1 Рівномірний рух 10 клас



Бесплатный многофункиональный онлайн конструктор тестов.



Дистанційний курс для учнів 10 класу 
«Закони збереження в механіці»

Анотація до курсу "Закони збереження в механіці"
Дистанційний курс «Закони збереження в механіці» складається з восьми занять. В першу чергу дистанційний курс створений для учнів десятих класів загальноосвітніх навчальних закладів. Дистанційний курс також може бути використаний вчителями фізики під час викладання теми «Закони збереження в механіці», а також абітурієнтами при підготовці до ЗНО. 
Дистанційний курс створений з метою:
самостійного вивчення учнем розділу  «Закони збереження в механіці»;
розвитку умінь і навичок аналізувати фізичні явища і описувати їх за допомогою аналітичних співвідношень ;
розвитку просторового, логічного та алгоритмічного мислення;
вироблення навичок самостійного вивчення наукової літератури з фізики та набуття умінь застосовувати знання на практиці;
У результаті вивчення розділу учні повинні знати:
коло явищ, які описуються даною областю фізики;
на основі яких експериментальних даних були сформульовані ті, чи інші закони;
уміти:
використовувати математичний апарат для описання фізичних явищ і закономірностей;
описувати функціональні залежності між фізичними величинами;
виконувати математичні перетворення і розрахунки, представляти одержані результати в аналітичній і графічній формах;
аналізувати одержані результати;
самостійно досліджувати певні фізичні явища й закономірності. 
Тематика дистанційного курсу відповідає діючій державній навчальній програмі з фізики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класи. Фізика. Київ, 2010) (академічний рівень)). За цією програмою передбачається вивчення теми «Закони збереження в механіці» в обсязі 10 годин, з яких вісім годин може бути виділено саме для самостійного вивчення .
До даних занять дистанційного курсу пропонуються тести для самоконтролю, які складаються з дванадцяти тестових завдань різного формату. Це тестові завдання № 1-12 –  завдання з вибором однієї правильної відповіді. Для визначення рівня навчальних досягнень учнів розроблений  контрольний тест. Контрольний тест містить вісімнадцять тестових завдань різного формату. Тестові завдання № 1-12  та № 15-18 – це завдання з вибором однієї правильної відповіді, № 13-14 – на встановлення відповідності.
До кожного з восьми занять, які пропонуються вашій увазі, розроблені навчальні презентації. Автор використав презентації з особливою метою. Презентація навчального матеріалу дозволяє урізноманітнити способи подачі матеріалу, забезпечується «занурення» учня в уявний світ фізичних явищ, підходити до процесу навчання творчо. 
За допомогою мультимедійних презентацій здійснюється подача навчального матеріалу у вигляді не лише тексту і графіки, але й анімації, відео та звуку, здійснюється віртуальна взаємодія користувача з об'єктами або процесами пізнання, які знаходять своє відображення на екрані. Це дозволяє проводити глибокий аналіз фізичних процесів, створювати інформаційний і візуальний образ об'єкту, який вивчається і досліджується.  
Зручність дистанційної форми навчання - це навчання в психологічно комфортної, звичної для учня обстановці за домашнім комп'ютером, індивідуальні терміни і темп навчання, висока частка самостійності поряд з можливістю в будь-який час отримати допомогу від викладача.

Знайти та опрацювати теоретичний матеріал дистанційного курсу, перевірити свої зання, пройшовши тести для самоконтролю та підсумковий тест після можна, перейшовши за посиланням 
( https://drive.google.com/folderview?id=0B3O3Gy_DRNs8TlgzS1BTaUo0UHM&usp=sharing)






Комментариев нет:

Отправить комментарий